Організація методичної роботи педагогічних працівників
у 2021-2022 навчальному році
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
–діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
–відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
–коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
–компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
–прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
–моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
У 2021/2022 навчальному році методична робота школи спрямована на реалізацію теми:«Формування ключових компетентностей учасників освтнього процесу в умовах НУШ», а саме над підтемою «Створення середовища сприятливого для соціалізації та самореалізації учнів».
Для вирішення цієї проблеми поставлені такі завдання :
- оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
- пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
- оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленоїнапідвищення професійної майстерності;
- вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
- удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
- активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці учня;
- підвищення практичної спрямованості освітнього процесу;
- введення в навчальний процес комп’ютерно – орієнтованих технологій, інструментів дистанційного навчання;
Форми методичної роботи:
Колективні форми роботи:
- педагогічна рада;
- методична рада;
- методичне об’єднання;
- психолого – педагогічні семінари;
- педагогічні виставки;
Індивідуальні форми роботи:
- методичні консультації;
- співбесіди;
- наставництво;
- робота над методичною темою;
- атестація;
- курси підвищення кваліфікації;
- творчі звіти;
- самоосвіта вчителів;
- участь у професійних конкурсах;
- аналіз уроків;
Організація роботи методичних об’єднань
За змістом робота методичного об’єднання вчителів спрямована на поглиблення знань учителів з питань методики, педагогіки, психології, розвитку прогностично-аналітичних умінь. Протягом навчального року з вчителями проводиться різнорівнева методична робота, яка поєднує в собі колективні та індивідуальні форми.
В роботі методичного об’єднання приділяється велика увага:
- вивчення та обговорення директивних та нормативних документів в галузі освіти;
- планування роботи на навчальний рік;
- обговорення навчальних програм;
- заходи щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості знань та рівня навчальних досягнень учнів з навчальних базових дисциплін;
- підвищення фахового рівня вчителів з урахуванням особистісних можливостей кожного вчителя;
- використання форм продуктивного навчання, збільшення обсягів самостійних, творчих завдань;
- обговорення та підведення підсумків методичної роботи методичного об’єднання за І семестр, ІІ семестр, за навчальний рік;
- затвердження змісту контрольних ,залікових робіт , матеріалів ДПА;
- аналіз контрольних робіт, зрізів знань та тематичного оцінювання;
- стан позакласної роботи з предмету;
- огляд новинок методичної літератури;
- підсумки атестації вчителів;
- організація повторення вивченого матеріалу в кінці навчального року, перевірка виконання навчальних програм;
Методична робота 2020-2021 н.р.
У 2020-2021 навчальному році колектив школи продовжує роботу над науково- методичною проблемою: «Формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу в умовах НУШ» та відповідно плану над підтемою на 2020- 2021 н.р. – «Професійна компетентність сучасного вчителя».
Мета: цілеспрямована робота педагогічного колективу в цілому та кожного вчителя особисто над реалізацією проблемного питання та вдосконалення професійної компетентності вчителя відповідно до вимог НУШ ; подолання стереотипів , усвідомлення своїх можливостей у педагогічній діяльності; постановка і усвідомлення завдань. Колективне опанування системних підходів, напрямків реалізації проблеми.
Форми і методи роботи: теоретичний аналіз літератури, вивчення і
- аналіз педагогічного досвіду, спостереження, анкетування, бесіди, тестування; робота творчої групи, проведення психолого-педагогічних семінарів, обговорення питань з проблеми школи на педагогічних радах, засіданнях методичних об’єднань вчителів, нарадах при адміністрації школи; проведення відкритих уроків, позакласних заходів..
Завдання педагогічного колективу на 2020-2021 н.р.:
- Визначення стратегії розвитку закладу відповідно до Закону України «Про освіту» на наступні роки ( перехід до ОТГ, тип закладу, форми навчання).
- Створення сприятливих умов для професійного зростання вчителів школи.
- Забезпечення рівного доступу до освіти всім бажаючим, незалежно від віку, соціального статусу, стану здоров’я, ступеня навченості.
- Забезпечення психологічно комфортних умов для учнів та вчителів;
- створення умов для творчого розвитку кожного вчителя, його самореалізації у професійній діяльності.
- Виховання позитивних мотивів навчальної діяльності, старанного та відповідального ставлення до навчання, готовності до практичного застосування знань та вмінь.
- Виховання особистості через залучення до активної діяльності та всебічний зв’язок школи з життям.
- Виховання учнів на основі загальнолюдських гуманістичних цінностей: ідеалів добра, правди, свободи, любові, дружби, справедливості, совісті, людської гідності.
- Виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові до рідної землі свого народу, готовності до праці в ім’я України.
- Посилення роботи з профілактики дитячої злочинності, правопорушень,булінгу.
- Посилення ролі батьків у підвищенні мотивації учнів до навчально-пізна- вальної діяльності, їх відповідальності за виховання свідомих громадян,патріотів свого міста, села та своєї країни; удосконалення співпраці з громадськістю.
- Вдосконалення форм та методів методичної роботи та внутрішкільної системи забезпечення якості освіти.
- Вдосконалення інноваційних методик дистанційного навчання з метою підвищення результативності освітнього процесу.
ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ
1. Зміна Засновника, найменування та типу Закладу відповідно до Закону України «Про освіту» .
2. Впорядкування установчих та статутних документів школи.
3. Удосконалення системи управління та контролю за освітнім процесом.
4. Удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти та здійснення самооцінювання закладу за 2020-2021 н.р.
5. Покращення навчальних досягнень здобувачів освіти , шляхом застосування набутих навичок.
6. Підвищення результативності навчання з предметів, де виявлено низький рівень навчальних досягнень та результатів ЗНО (відповідно до аналізу за минулий рік).
7. Зниження рівня правопорушень серед неповнолітніх учнів школи за рахунок посилення співпраці з правоохоронними органами , соціальними службами та батьками.
8. Підвищення фахового рівня педагогів відповідно до сучасних вимог шляхом проходження курсової перепідготовки та участі у онлайн вебінарах, конференціях, тощо.
9. Формування творчого працездатного колективу та позитивного іміджу навчального закладу.
Методична робота 2019-2020 н.р.
У 2019-2020 н.р. педколектив школи розпочав роботу над науково-методичною проблемою “Формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу в умовах НУШ”, яка розрахована на 3 роки.
- 2019-2020 н.р. – Спрямованість навчання на розвиток ключових компетентностей учнів вечірньої школи..
- 2020-2021 н.р. – Професійна компетентність сучасного вчителя
- 2021-2022 н.р. – Створення середовища сприятливого для соціалізації і самореалізації учнів.
Основні завдання школи на 2019-2020 н.р. :
- Забезпечення рівного доступу до освіти всім бажаючим, незалежно від віку, соціального статусу, стану здоров’я , ступеня навченості;
- Впровадження нових державних стандартів освіти;
- Формування ключових компетентностей учнів відповідно до вимог НУШ;
- Впровадження інноваційних методик з метою підвищення результативності освітнього процесу;
- Вдосконалення форм та методів внутрішньошкільної методичної роботи;
- Посилення роботи з профілактики дитячої злочинності , правопорушень, булінгу , гендерної дискримінації.
- Активізація роботи щодо використання технологій дистанційного навчання.
- Впровадження нових активних форм виховання свідомого громадянина й патріота незалежної України
Методична робота спрямована на вирішення наступних завдань:
§ підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників і педагогічного колективу в цілому;
§ оволодіння педагогічними працівниками методами і прийомами навчання й виховання у вечірній школі;
§ якісна реалізація навчально-виховних планів і програм, розробка і вдосконалення їх методичного забезпечення;
§ надання реальної діючої допомоги вчителям, завідуючим НКП у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок, умінь і необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей особистості;
§ удосконалення уроку, групової та індивідуальної консультацій як основних форм навчально-виховного процесу у вечірній школі;
§ поетапна робота над реалізацією проблемного питання школи;
§ вивчення, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду;
§ задоволення потреби педагогів у постійному підвищенні фахового рівня відповідно до вимог та завдань сучасної педагогічної науки;
§ вивчення особистісних якостей і можливостей кожного вчителя, зав. НКП та формування творчого працездатного колективу.
Методична робота у Вознесенській районній вечірній ЗОШ II-III ст. спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, на збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи, а в результаті – на досягнення оптимальних наслідків освіти, виховання і розвитку учнів школи. Планування та здійснення методичної роботи ґрунтується на досягненнях науки та передовому педагогічному досвіду. Це система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, науково–практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетентності та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
З 2019-2020 н.р. педколектив школи розпочав роботу над науково методичною проблемою “ Пошук та впровадження нових активних форм виховання свідомого громадянина й патріота незалежної України ”, яка розрахована на 5 років.
• 2019-2020 н.р. – Суть громадянської освіти. Розроблення Концепції в навчальному закладі.
• 2019-2020 н.р. – Індивідуальний підхід учителя до учнів та роль учнівського самоврядування у формуванні громадянських рис школярів.
• 2019-2020 н.р. – Громадянська спрямованість уроків інваріантної складової навчального плану.
• 2019-2020 н.р. – Громадянське виховання в змісті, формах і методах позаурочної роботи.
• 2019-2020 н.р. – Результат роботи педколективу, спрямований на виховання громадянина Української держави.
Педагоги працюють над індивідуальними науково-методичними темами, які підпорядковані загальній проблемі школи, систематично займаються, передплачують періодичні видання, працюють в Інтернеті.
З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами в школі працюють такі методичні структури:
– методична рада школи (голова О.В. Тищенко.);
– методичні об’єднання вчителів:
* природничо-математичних дисциплін (керівник Т.В. Куценко)
* суспільно-гуманітарних дисциплін (керівник В.Д. Сабецька )
* завідуючих НКП (керівник Л.А. Подчаха ).
На засіданнях методичних об’єднань розглядалються питання про роботу за новими державними стандартами освіти; вивчення і реалізації основних положень нормативних і директивних документів про освіту; форми організації, роботи учнів на заняттях; методи роботи щодо ліквідації прогалин у знаннях, уміннях та навичках учнів; методи організації та проведення сучасного уроку, методи стимулювання навчальної діяльності; роботу по розвитку здібностей та обдарованості учнів; створення належної психологічної атмосфери.
На належному рівні проводяться предметні тижні . Як підсумки шкільних заходів оформлеяються буклети, методичні рекомендації, розробки уроків тощо. Напрацювання педагогів узагальнюються.
Педагоги школи активно приймають участь в районних методичних заходах.